Burmistrz - Adam Ciszkowski
tel. 22 783 60 20 wew. 122
Przyjęcia Interesantów: wtorki w godzinach: 12.00 - 16.30
Zapisy: w pokoju nr 12 oraz telefonicznie pod nr 22 783 60 20 wew. 122 prowadzi Małgorzata Kręzel - stanowisko ds. organizacji sekretariatu i obsługi biura Burmistrza
Burmistrz jest organem wykonawczym Gminy wybieranym w wyborach powszechnych, w głosowaniu tajnym.
Burmistrz wykonuje należące do jego kompetencji gminne zadania własne, zadania zlecone z zakresu administracji rządowej oraz zadania wynikające z porozumień zawartych z jednostkami samorządu terytorialnego.
Do zadań Burmistrza jako organu wykonawczego Gminy należy kierowanie bieżącymi sprawami Gminy, reprezentowanie jej na zewnątrz, a w szczególności;
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej
- Określanie sposobu wykonywania uchwał
- Gospodarowanie mieniem komunalnym
- Wykonywanie budżetu
- Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych
W realizacji zadań własnych gminy Burmistrz podlega wyłącznie Radzie Miejskiej.
Burmistrz opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy.
Jeżeli w inny sposób nie można usunąć bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia ludzi lub dla mienia, Burmistrz może zarządzić ewakuację z obszarów bezpośrednio zagrożonych.
Burmistrz wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Miejskiego w Halinowie oraz miejskich jednostek.
Zakres obowiązków
- Burmistrz jest organem wykonawczym Gminy i kierownikiem Urzędu.
- Do zadań Burmistrza, należy kierowanie sprawami Gminy, nie zastrzeżonymi do kompetencji innych organów. Szczegółowe zadania i kompetencje Burmistrza, określają ustawy i akty prawa miejscowego.
- Do zakresu obowiązków Burmistrza, należy w szczególności:
- reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz,
- wykonywanie zadań jako organ podatkowy Gminy,
- wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej Gminy,
- rozstrzyganie skarg i podejmowanie decyzji odnośnie wniosków,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje, wnioski, uwagi i zapytania posłów, senatorów i radnych,
- wnoszenie uchwał pod obrady Rady,
- wykonywania uchwał Rady,
- przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał podejmowanych przez Radę,
- gospodarowanie mieniem komunalnym,
- ogłaszanie budżetu Gminy i realizowanie go,
- wykonywanie zadań kierownika jednostki sektora finansów publicznych,
- wykonywanie zadań kierownika zakładu pracy, w stosunku do Urzędu,
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do, kierowników jednostek organizacyjnych i instytucji kultury Gminy,
- sprawowania nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych i instytucji kultury Gminy,
- wydawanie decyzji, postanowień i innych aktów w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- wydawanie decyzji w zakresie uprawnień pracodawcy i zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie oraz kierowników jednostek organizacyjnych i instytucji kultury Gminy,
- podejmowanie czynności w sprawach, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego.
- Do zakresu uprawnień Burmistrza, należy w szczególności:
- wydawanie zarządzeń,
- wydawanie przepisów porządkowych,
- udzielanie upoważnień, do wydawania w swoim imieniu decyzji, w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- udzielanie pełnomocnictw procesowych w sprawach dotyczących Gminy i Urzędu,
- udzielanie upoważnień do wykonywania niektórych uprawnień pracodawcy i zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie oraz kierowników jednostek organizacyjnych i instytucji kultury Gminy.
- Zadania Burmistrza, jako organu administracji publicznej w postępowaniach administracyjnych, mogą wykonywać pracownicy Urzędu, jedynie na podstawie pisemnego upoważnienia.
- W czasie nieobecności Burmistrza jego obowiązki pełni Zastępca Burmistrza.