Rada Miejska w Halinowie
kadencja 2024 - 2029
Przewodniczący Rady: Marcin Pietrusiński
Wiceprzewodniczący Rady: Anna Ludwiniak, Jan Papis, Mirosław Szmurło,
LP |
Imię i Nazwisko Radnego |
Granice okręgu wyborczego |
1 |
Marcin Pietrusiński - Przewodniczący Rady Miejskiej tel.: 604 104 293 |
Długa Szlachecka Budziska |
2 |
Anna Ludwiniak - Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej
|
Halinów |
3 |
Mirosław Szmurło - Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej |
Grabina
|
4 |
Jan Papis - Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej jan.papis@halinow.pl
|
Brzeziny Wielgolas Brzeziński Wielgolas Duchnowski |
5 |
Marcin Sukiennik
|
Hipolitów |
6 |
Konrad Kawęcki konrad.kawecki@halinow.pl |
Okuniew |
7 |
Katarzyna Goździewska katarzyna.gozdziewska@halinow.pl |
Halinów |
8 |
Justyna Mirosz justyna.mirosz@halinow.pl |
Hipolitów |
9 |
Dorota Budek dorota.budek@halinow.pl |
Okuniew |
10 |
Katarzyna Goździewska katarzyna.gozdziewska@halinow.pl
|
Halinów |
11 |
Chobot Krzewina Mrowiska Kazimierów |
|
Aneta Kostka - Laskus aneta.kostka-laskus@halinow.pl |
||
12 |
Adam Rudnicki adam.rudnicki@halinow.pl |
Długa Kościelna |
13 |
Krystyna Sęk krystyna.sek@halinow.pl |
Nowy Konik |
14 |
Klaudia Zasuwa klaudia.zasuwa@halinow.pl |
Michałów Zagórze |
15 |
Monika Rupniewska monika.rupniewska@halinow.pl |
Cisie Żwirówka Desno |
Rada Miejska w Halinowie jest organem stanowiącym (uchwałodawczym) i kontrolnym w Gminie Halinów. Rada liczy 15 osób i wybierana jest na pięcioletnią kadencję. Do właściwości Rady należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania Gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej. Do wyłącznych uprawnień Rady należą między innymi:
1) uchwalanie statutu Gminy;
2) ustalanie wynagrodzenia Burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności;
3) powoływanie i odwoływanie skarbnika Gminy, który jest głównym księgowym budżetu
– na wniosek Burmistrza;
4) uchwalanie budżetu Gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu;
4a) rozpatrywanie raportu o stanie Gminy oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia wotum zaufania z tego tytułu;
5) uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
6) uchwalanie programów gospodarczych;
6a) przyjmowanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
7) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki;
8) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach;
9) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych Gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu;
10) określanie wysokości sumy, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania;
11) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej
i samorządowej;
12) podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku;
12a) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych
i regionalnych;
13) podejmowanie uchwał w sprawach herbu Gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych;
14) nadawanie honorowego obywatelstwa Gminy;
14a) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów;
15) stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji Rady.